Spring naar inhoud

Media

Hoe belangrijk is een goed script voor een animatievideo?

Hoe belangrijk is een goed script voor een animatievideo?

Een goed script voor een geanimeerde video is van groot belang. Uiteindelijk is dit waar het allemaal mee begint. Maar hoe belangrijk is een script voor een animatievideo eigenlijk? En waar moet je allemaal rekening mee houden? Een script geeft weer welke boodschap je over wilt brengen naar je doelgroep, en op welke manier. Het vormt dus eigenlijk een essentiële basis voor jouw uiteindelijke video. Des te beter een script is uitgewerkt, des te groter de kans is op een succesvolle animatievideo.

Bij Donker Media weten we daar alles van. We gaan dus ook pas over op de volgende stap als het script vlekkeloos en doeltreffend is uitgewerkt. Hierbij leggen we de focus op het zo duidelijk mogelijk overbrengen van de boodschap in een kort tijdsbestek. Natuurlijk is dat niet alles waar een goed script aan moet voldoen. Humor, originaliteit en efficiënte spelen tevens een grote rol. De kijker moet immers niet alleen geïnformeerd worden, maar ook vermaakt. Pas als een script voldoet aan al deze eisen heeft het alles in zich om jouw doelgroep effectief te kunnen bereiken.

Een succesvolle animatievideo begint bij een pakkend script

Het team van donkermedia.nl weet als geen ander hoe een kloppend script uit kan groeien tot een succesvolle animatievideo. Daarom beginnen we met het vertalen van jouw boodschap. Dit doen we door middel van korte en bondige teksten en zinnen. Ze zijn eenvoudig om te lezen en vertellen jouw doelgroep precies wat ze moeten weten. Hoe veelomvattend of complex jouw boodschap ook is, ons team heeft er altijd de juiste woorden voor. Ook originaliteit is een belangrijk onderdeel van een goed script.

Zo creëer je de juiste impact en een aansprekende animatievideo. Door verrassende elementen aan te brengen in het script hou je de kijker geboeid en aandachtig. Ook emotie mag niet ontbreken bij het maken van een script voor een geanimeerde video. Zo zorg je voor verbinding en zijn kijkers sneller geneigd om actie te ondernemen. Denk hierbij aan het delen van jouw animatie video op social media platformen. Pas als dit allemaal klopt, gaan we bij donkermedia.nl over op de volgende stap. Van script tot aan uiteindelijke oplevering staan we graag voor je klaar. 

Interactive video; helemaal van deze tijd

Interactive video

Reclame is iets wat je nodig hebt om jouw bedrijf zo succesvol mogelijk te maken. Je wilt natuurlijk dat mensen producten bij jouw bedrijf gaan kopen of diensten aannemen. Om mensen van jouw bestaan af te laten weten moet je dus jezelf op de markt brengen. Tegenwoordig is er heel veel mogelijk op het gebied van marketing. Maar doordat al deze mogelijkheden er zijn, zijn er ook heel veel bedrijven die er gebruik van maken. Jij als bedrijf moet daar weer tussen uit springen met een unieke reclame. Maar hoe kan je dat? Een reclamemiddel die nog niet erg bekend is, is een interactive video. Deze video’s zijn nog niet zo heel lang beschikbaar en het is erg ingewikkeld om deze te maken. Hiervoor kan je dus het best een bedrijf inschakelen die precies weet hoe jij je bedrijf zo goed mogelijk naar voren laat brengen. Dit bedrijf maakt samen met jou in overleg een interactive video die bij het bedrijf past.

Interactive video overtuigt en activeert

Een interactive video is een interactieve video die de kijker aanspreekt. De video is voorzien van interactieve elementen. Je geeft dan de kijker de keuze hoe de video moet verder lopen, en de video past zich automatisch aan. Je boodschap is dus altijd relevant. Met een interactive video combineer je de overtuigende kracht en de activerende kracht. Door een video hou je de kijker langer vast en interesseert het de kijker ook meer. Dit soort video’s worden gemiddeld twee tot drie keer langer bekeken. De beste reclame is dus een interactive video, niet veel mensen maken hier nog gebruik van dus je bent zeker uniek. Met een leuk concept en leuke keuzes maak je het voor de kijkers interessant en vaak worden de video’s nog eens bekeken. Dit komt omdat de kijker wilt weten hoe de video verloopt wanneer ze andere keuzes maken dan eerst. Wees dus een marktleider met een interactive video!

https://www.ivorystudio.net/interactive-video/