Voor een webshop is het een van de belangrijkste zaken om online vindbaar te zijn voor bestaande en potentiele klanten. Het is daarom erg belangrijk hoog in de Google ranglijst te komen en voldoende conversie te genereren. Dit houdt in dat klanten zoeken in Google met bepaalde zoekwoorden en jouw website hoog komt te staan in de resultaten. Verkoop jij bijvoorbeeld online tuingereedschap, dan wil je dat mensen zoeken op bijvoorbeeld heggenschaar, heggenschaar of een variatie op deze zoekwoorden. Het komt er dus op neer dat je hoog komt te staan in de resultaten van de zoekwoorden, waar jij denkt dat de klanten op zoeken. Voordat je hoog in Google komt te staan zijn er een aantal zaken die belangrijk zijn om te veranderen in de content van de website. De content moet geoptimaliseerd worden voor de conversie en de zoekmachines. Dit is niet gemakkelijk en verwacht ook niet dat je direct resultaat ziet. Het is een proces waar een langere tijd overheen gaat. In de resultaten van Google krijgen de eerste 3 resultaten 60% van de kliks, dit betekent dat het doel is om in deze eerste 3 resultaten te komen. Om dit te realiseren is het mogelijk een professional in te huren en je linkbuilding uitbesteden. Er zijn tegenwoordig erg veel online marketing bureaus, die ervoor zorgen dat de online vindbaarheid van je webshop verbeterd. Deze bedrijven zijn experts op het gebied van linkbuilding, SEO en SEA. Heb je weinig tot geen verstand over dit soort zaken? Dan is het een aanrader eerst advies in te winnen bij dit soort online marketing bureaus. Het is namelijk erg belangrijk als webshop online zichtbaar te zijn voor klanten. Dit soort bureaus beheren vaak ook Adwords campagnes. |
http://www.e-conomy.nl |