Spring naar inhoud

Zoekmachine optimalisatie

Een CRO campagne uitvoeren

Een CRO campagne

Een CRO campagne opzetten kan voor veel online marketeers een kanaal zijn dat moeilijk te begrijpen is. Doordat een CRO campagne langer dan andere marketingkanalen duurt om op te zetten kan dit erg ingewikkeld lijken. Daarnaast: Een CRO campagne zelf zal geen omzet draaien. Dit moet worden gedaan in combinatie met andere marketinginstrumenten zoals SEO, SEA of social media. Deze advertenties moeten worden gericht op de doelgroep waardoor deze wordt gestimuleerd om naar de website te gaan en hier eventueel aankopen te maken.

Een website is voor veel bedrijven het online visitekaartje wat maakt dat ieder aanrakingsmoment tussen de website en de klant perfect moet zijn. Deze aanrakingsmomenten bepalen uiteindelijk immers de kans op een aankoop en de manier waarop een bedrijf wordt gezien door de doelgroep. Wanneer het eerste aanrakingsmoment tussen de website (bedrijf) en de doelgroep positief is wordt de kans op een volgende gestimuleerd.

Wat is CRO?

Het bevorderen van deze aanrakingsmomenten wordt CRO genoemd. CRO staat voor conversieratio optimalisatie en wordt in de meeste gevallen (vaak voor grotere bedrijven) uitgevoerd door een CRO team. Het proces van een CRO campagne bestaat grotendeels uit het testen van nieuwe functionaliteiten, kleuren en types op de website. Dit kunnen relatief kleine aanpassingen zijn die op het eerste gezicht een kleine impact lijken te hebben op het uiteindelijke resultaat van de gehele website.

Doordat CRO een proces is worden deze stappen continue herhaald wat er uiteindelijk toe leidt dat de website een grote verandering doormaakt. Deze verandering is zo geleidelijk dat de doelgroep hier relatief weinig van merkt.

In het geval dat een aanpassing goed in smaak valt bij de doelgroep wordt deze behouden. Dit wordt allemaal op data gebaseerd. Na een gemaakte aanpassing worden KPI’s zoals de bouncepercentage en gemiddelde tijd op een pagina in de gaten gehouden. Dit zorgt ervoor dat geen enkele aanpassing die in de website wordt geïmplementeerd een mening is (die dus ook fout kan zijn). Alles is op cijfers gebaseerd wat maakt dat het allemaal getest is op een relevante doelgroep en er met schone data wordt gewerkt.

In het geval dat een aanpassing niet in smaak valt bij de doelgroep kan deze worden teruggedraaid en worden aangepast. Er worden hier dan wel learnings uit getrokken waardoor de aanpassing niet voor niets was. Volgende aanpassingen die in de toekomst worden gemaakt kunnen op deze learnings worden gebaseerd en anders erin worden gezet.

https://zicht.nl/diensten/CRO

SEO uitvoeren voor een bedrijf

Een aantal tips hiervoor zijn: Versnel de laadtijd, maak de metas (tekst in zoekresultatenpagina) niet te lang en zorg voor een website die responsive is.
Wees erg voorzichtig met het verkrijgen van links vanaf startpagina’s of andere sites die Google kan zien als “spam”.
Ik als SEO freelancer herken een enorme trend in de wereld van linkbuilding: Google wordt steeds strenger! Wees erg voorzichtig, links en rechts worden er penalties uitgedeeld in de zoekmachines.
Het op nummer 1 staan in de zoekresultatenpagina is niet de enige doelstelling van een SEO campagne. Het is niet het enige wat bepaald hoeveel organische bezoeken een bedrijf ontvangt.

Een andere trend binnen Google is dat er steeds meer wordt gelet op de zoekwoord intentie dan het zoekwoord zelf. Belangrijk voordat je gaat optimaliseren rondom zoekwoorden is om je goed af te vragen of de intentie achter het zoekwoord daadwerkelijk betekent wat jij bedoeld.

Kwaliteit boven kwaniteit: 1 kwalitatieve link verslaat 10 “slechte” links. Richt je op de links die zelf “SEO-proof”, markt-gerelateerd en relevant voor jouw content zijn.
Verschillende schermen

Uiteindelijk is het van vitaal belang dat jouw klant een geweldige customer journey kan doormaken. Dit zal ervoor zorgen dat er meer mensen een aankoop of actie van waarde uitvoeren op jouw website en Google zal dit zeker ook waarderen!

Zoekresultatenpagina

De SEO betekenis: 5 trends in de SEO wereld waar rekening mee moet worden gehouden in 2017. Ik schrijf ze als punten op zodat het overzichtelijk blijft, daarnaast probeer ik het zo kort mogelijk te houden. Ik hoop dat er interessante punten voor je bij zitten!
Zoekwoord intentie
De CTR (click through rate) bepaald uiteindelijk hoeveel organische bezoeken je ontvangt. Op de zoekresultaten zie je veel verschillende mogelijkheden binnen je meta title en description om zoveel mogelijk mensen naar je website te trekken. Denk hierbij aan sitelinks, sterren die je product of dienst waarderen (recensies) of vinkjes om positieve emoties op te roepen (✔).

Een trend dat eigenlijk al in 2016 erg in opkomst is, maar dit zeker gaat doorzetten in 2017 en steeds belangrijker wordt: Optimaliseer voor alle schermen (desktop, mobiel, tablet).
Probeer voor een SEO traject goed te begrijpen wie je doelgroep is en wat ze bedoelen met hun zoekwoorden. Probeer erachter te komen waar ze naar op zoek zijn en los dit op met jouw dienst of product. Ralf van Veen heeft dit al voor talloze klanten uitgevoerd.

Linkbuilding

Wanneer je een vraag in Google typt bestaat de kans dat Google de zoeker gelijk van een antwoord voorziet. Dit weerhoudt de zoeker ervan om van de zoekresultatenpagina te gaan en maakt het sneller voor ze om het antwoord te vinden. Dit komt voornamelijk voor op mobiele zoekresultaten.
“Instant answers”

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen. Werkzaam voor https://ralfvanveen.com

https://ralfvanveen.com

Meer online succes krijgt jouw website met zoekmachine optimalisatie

Sta je nog niet bovenaan in Google? Click to Business heeft de oplossing! Click to Business gets you on top. Wij gaan jouw website op de geschikte manier optimaliseren, zodat deze bovenaan in de zoekresultaten komt te staan.

Click to Business behartigt jouw SEO

Click to Business zorgt ervoor dat jouw website op de meest voordelige wijze topposities in zoekresultaten bereikt. Wij zijn experts in Google optimalisatie. Laat jouw site optimaliseren door Click to Business. Bij ons profiteer je van vele voordelen, zoals het krijgen van:

  • Meer relevante bezoekers op jouw pagina
  • Een toename in je omzet
  • Geen kosten per klik
  • Een flinke voorsprong op concurrenten
  • Uitstekende service, gedurende een jaar
  • Een positief resultaat garantie

Wij garanderen topposities in Google

Wij beloven dat je een jaar lang topposities in Google hebt. We sturen de campagne bij, zodat je bovenaan blijft staan met de gekozen zoektermen. Wij gebruiken zeer lage tarieven. Het is niet voor niks dat we zijn gekozen tot beste online marketing bureau van 2014! Bovendien zijn we binnenkort te zien op RTL7 bij het programma Succesfactor.

Laat vandaag nog de SEO verzorgen door Click to Business

Wil jij meer potentiele klanten op de website? Onderneem vandaag nog actie en neem vrijblijvend contact met ons op! De procedure bij SEO van Click to Business is gebaseerd op jarenlange ervaring. Daarom maken wij graag zelf kennis met je. Neem meteen contact met ons op of kijk voor meer voorlichting op onze website.

http://www.clicktobusiness.nl/