Een aantal tips hiervoor zijn: Versnel de laadtijd, maak de metas (tekst in zoekresultatenpagina) niet te lang en zorg voor een website die responsive is. Een andere trend binnen Google is dat er steeds meer wordt gelet op de zoekwoord intentie dan het zoekwoord zelf. Belangrijk voordat je gaat optimaliseren rondom zoekwoorden is om je goed af te vragen of de intentie achter het zoekwoord daadwerkelijk betekent wat jij bedoeld. Kwaliteit boven kwaniteit: 1 kwalitatieve link verslaat 10 “slechte” links. Richt je op de links die zelf “SEO-proof”, markt-gerelateerd en relevant voor jouw content zijn. Uiteindelijk is het van vitaal belang dat jouw klant een geweldige customer journey kan doormaken. Dit zal ervoor zorgen dat er meer mensen een aankoop of actie van waarde uitvoeren op jouw website en Google zal dit zeker ook waarderen! Zoekresultatenpagina De SEO betekenis: 5 trends in de SEO wereld waar rekening mee moet worden gehouden in 2017. Ik schrijf ze als punten op zodat het overzichtelijk blijft, daarnaast probeer ik het zo kort mogelijk te houden. Ik hoop dat er interessante punten voor je bij zitten! Een trend dat eigenlijk al in 2016 erg in opkomst is, maar dit zeker gaat doorzetten in 2017 en steeds belangrijker wordt: Optimaliseer voor alle schermen (desktop, mobiel, tablet). Linkbuilding Wanneer je een vraag in Google typt bestaat de kans dat Google de zoeker gelijk van een antwoord voorziet. Dit weerhoudt de zoeker ervan om van de zoekresultatenpagina te gaan en maakt het sneller voor ze om het antwoord te vinden. Dit komt voornamelijk voor op mobiele zoekresultaten. Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen. Werkzaam voor https://ralfvanveen.com |
https://ralfvanveen.com |