Intermediaburo
Image default
Marketing

Zo heb je in x stappen een professionele website

Tegenwoordig hoef je geen webbouwer meer te zijn om zelf een professionele website op te kunnen zetten. Toch is het niet eenvoudig om dit zelf te doen als je niet over de juiste handvatten beschikt. Wat hoe bepaal je nou of je website wel of niet een succes wordt?

Om je website succesvol te laten zijn heb je ten eerste een helder doel nodig. Ten tweede is het nodig om je goed te focussen op de inhoud. Een goede voorbereiding is dus het halve werk. We leggen het je in dit artikel in 7 simpele stappen uit.

Wat voor product of dienst biedt je aan?

Je weet zelf het beste wat voor bedrijf je hebt en welke producten of diensten je aanbiedt. De kunst is alleen om op de juiste manier te kunnen communiceren. Hierdoor kan je jezelf van je concurrenten onderscheiden.

Het is daarom belangrijk om na te gaan waarom je met je bedrijf begonnen bent, waar je voor staat en wat je waarden zijn. Schrijf dit op zo’n manier op zoals je dit ook aan een mogelijke nieuwe klant zou vertellen.

Wat biedt je aan?

Leg duidelijk uit wat voor producten of diensten jouw bedrijf aanbiedt. Dit kan een grote uitdaging zijn. De kunst is om de meest waardevolle producten of diensten op je website uit te lichten. Staat er te veel op, dan kunnen de bezoekers van je website snel de weg kwijtraken.

Laat jezelf zien

Potentiële klanten willen graag weten wie er achter je website schuilgaat. Daarom is het belangrijk om iets over jezelf en over je bedrijf te vertellen. Plaats ook een professionele foto van jezelf op je website. Hiermee schep je vertrouwen. Werk je met een team? Laat dan ook de teamleden zien.

Klanten met resultaten overtuigen

Mensen die je website bezoeken hebben een vraag waarvoor jij mogelijk een oplossing hebt. Het is daarom belangrijk om de klant over te halen door je eerder geboekte resultaten te laten zien. Toon eventuele referenties of aanbevelingen.

Kennis delen

Door je kennis op je website te delen, weten bezoekers ook wat jouw bedrijf te bieden heeft. Je kan dit doen aan de hand van bijvoorbeeld blogs of podcasts. Hierdoor is je website ook een stuk beter te vinden. Deel je kennis bij voorkeur ook via sociale media.

Pakkende merkontwikkeling

Bij het bouwen van een website is de totaalbeleving van jouw bedrijf belangrijk. Onderzoek daarom goed wat je doelgroep is en wat jouw bedrijf onderscheidend kan maken van je concurrenten. Zorg voor een kenmerkende huisstijl op de website met niet al te veel kleuren.

Structuur bepalen

Om een juiste structuur te bepalen begin je met navigatiestructuur. Daarna bekijk je wat je waar het beste neer kan zetten. Zet bovenaan wat voor jou belangrijk is.

Een website laten maken

Wil je een website laten maken in Roosendaal of wil je in een andere plaats een website laten maken? Bij Every Day ben je hiervoor aan het juiste adres!